Klachtenregeling Fysio & Trainer Anouk 

De titel fysiotherapeut is wettelijk beschermd. Fysio & Trainer Anouk voldoet aan alle basiseisen en staan ingeschreven in het BIG-register van de overheid.

 

Heeft u een klacht over de behandeling van uw fysiotherapeut of bent u ontevreden over de manier waarop uw fysiotherapeut met u is omgegaan? Dan is het goed om dit kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie. U kunt gebruik maken van de klachtenregeling bestaande uit de volgende opties:

Ga in gesprek met uw behandelend fysiotherapeut

Indien u onder behandeling bent bij uw fysiotherapeut en u heeft een klacht over de behandeling of de praktijk dan kunt u deze melden bij uw behandelend fysiotherapeut. Indien de klacht over uw fysiotherapeut gaat, dan geniet deze werkwijze de voorkeur. Er wordt gestreefd naar een goede communicatie tussen de behandelaar en de cliënt en om hier “samen” uit te komen.

 

Een schriftelijke klacht indienen

Het is mogelijk om schriftelijk (eventueel anoniem) per post of per e-mail een klacht in te dienen. Wij verzoeken u om in uw brief het volgende aan te geven:

• Waar bent u ontevreden over?

• Wanneer heeft de gebeurtenis plaats gevonden?

• Welke verbetering u zou willen aandragen om de klacht in de toekomst te voorkomen?

• Eventueel de naam van de persoon waar uw klacht over gaat.

 

De klachtenregeling van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie

Indien uw klacht door middel van bovenstaande opties niet naar tevredenheid is afgehandeld, dan is er voor u een wettelijk goedgekeurde klachtenprocedure bij de beroepsvereniging voor fysiotherapeuten, het KNGF. De praktijk Fysio & Trainer Anouk is aangesloten bij deze Klachtenregeling van het KNGF. De Klachtenregeling Fysiotherapie biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Neem hiervoor contact op met KNGF Ledenvoorlichting via 033 – 467 29 00 of email klachtenregeling@kngf.nl. De onafhankelijke klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft advies over het indienen van een klacht, helpt bij het formuleren ervan en geeft advies bij het zoeken naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van het secretariaat of de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. Meer informatie vindt u op https://defysiotherapeut.com/klachtenregeling/klachtenregeling/